Uppdrag
Att ta fram en logo som gav känslan av en ljusvåg, ett spektrum, samtidigt som namnet Nanor var tydligt. Nanor efterfrågade även en kollektion av produkter med syftet att stärka verksamhetens identitet.
Bakgrund
Nanor AB startades i April 2014 av den tidigare ägaren av Parameter AB (numera Stemmer-Imaging GmbH). Nanor är ett familjeföretag med 45år inom branschen som distributör av photonics- och positionskomponenter. Som samarbetspartner till Parameter blev Printline även tillfrågade att hjälpa Nanor inför deras uppstart.
Lösning
Vi tog fram en logo som som förstärker siluetten av en ljusvåg och tydligt lyfter fram Nanors namn. Logon finns i en solid version och en med toning där siluetten av en ljusvåg förstärkas ytterligare genom att färgerna tonas från rött till orange, samt mörkblå till ljusblå. Logon och dess färger återfinns i alla produkter i Nanors kollektion av trycksaker och give-aways.
Portfolio
ETT URVAL AV VÅRA UPPDRAG