Vinter börjar närma sig och det är bara några veckor kvar till jul. Det är med andra ord hög tid att välja julgåva till kunder och anställda om ni inte redan gjort det. Här följer några tips att tänka på när man väljer julgåva:

  1. Spegla företaget.
    Ge bort en gåva som har en koppling till företagets värderingar. Står ni för hög kvalitet, humor, eller trendigt?

  2. Var unik.
    Ge er julklapp en extra tanke och skapa en idé bakom den för att stå ut ur mängden. En fyndig, kvalitativ eller rolig julklapp med en stark koppling till företaget blir ihågkommen och stärker ert varumärke.

  3. Kvalitet framför kvantitet.
    Satsa hellre på en bra produkt än flera av dålig kvalitet.

  4. Passar det alla?
    Tänk på att personal kan ha allergier och olika intressen. Någon kan bli jätteglad över pulsarmband till träningen medan det direkt hamnar i papperskorgen hos någon annan. Försök hitta en produkt som uppskattas av alla.

  5. Dra fördel av skattemässiga regler.
    En julklapp är avdragsgill upp till 360 kr. Ta vara på det beloppet.

  6. Användarvänlighet.
    Hade ni tänkt ge en profilprodukt som julgåva t.ex. en mössa, skidhalsduk, strumpor eller hoodie? Tänk på att ta fram en design som är användarvänlig och genuint uppskattas av kunder och anställda.

  7. Tight budget?
    Satsa på ett billigare alternativ som fortfarande håller kvalitet. T.ex. en fin julblomma eller chokladask.

  8. Ingen gåva utan ett julkort.
    Det är trevligt med en hälsning på gåvan. Kom ihåg julkortet!

julklappsguiden

 

Skribent

Linda Grane är en av våra Brand Managers som hjälper er att stärka ert varumärke på marknaden. Här ger Linda tips och inspiration till hur ni kan bygga en identitet kring ert varumärke som gör er mer attraktiva på marknaden. Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation om hur ert företag kan nå ut till rätt målgrupp här.